Το άδοξο τέλος μιας κατσαρίδας

Τα βράδια κάθομαι στο γραφείο μου. Ή, καλύτερα, στην καρέκλα που βρίσκεται πίσω από το γραφείο μου. Ίσως μάλιστα κάποιος με καλύτερη αίσθηση του χώρου και σωστό λεξιλόγιο να μου έλεγε «στην καρέκλα που βρίσκεται μπροστά από το γραφείο σου». Τα περισσότερα πράγματα όμως στην ζωή είναι σχετικά.

Τις προάλλες και καθώς έγραφα στον υπολογιστή μου, τι να δω; Από το πίσω μέρος της οθόνης του μηχανήματος, σαν ηθοποιός που εμφανίζεται πίσω από την αυλαία, ξεπρόβαλε μία κατσαρίδα. Τσουπ, τσουπ, τσουπ, νάτηνα μπροστά μου. Αηδίασα. Την σιχάθηκε η ψυχή μου. Προσπάθησα να την σκοτώσω.

Στην πρώτη απόπειρα να την ξεκάνω, με την σαγιονάρα μου για όπλο, χτύπησα το έπιπλο. Στη δεύτερη παραλίγο να σπάσω την οθόνη. Το απαίσιο ζωντανό μου ξέφυγε και δεν πρόλαβα να το καταδιώξω γιατί πάνω στην ώρα χτύπησε το τηλέφωνο.

– Παρακαλώ; Ναι κύριε διευθυντά. Μα ναι, τον ετοίμασα τον φάκελο. Τον άφησα στο γραφείο σας. Δεν είναι εκεί; Μα εκεί τον άφησα. Μήπως τον πήρε κατά λάθος κάποιος; Δεν σας κοροϊδεύω κύριε διευθυντά. Α, τον βρήκατε; Ναι, ναι, παρακαλώ. Καμία ενόχληση. Θα είμαι εδώ για οτιδήποτε χρειαστείτε. Ευχαριστώ κύριε διευθυντά. Καλό βράδυ κύριε διευθυντά.

Συγχυσμένος καθώς ήμουν ξέχασα το έντομο και την καταδίωξή του και σταδιακά, ο θυμός μου έγινε ονειροπόληση. Όταν επανήλθα στην πραγματικότητα το μάτι μου πήρε δύο κεραίες που ξεπρόβαλλαν μέσα από το άδειο μου πακέτο από τσιγάρα. Ήταν η κατσαρίδα. Έκλεισα το πακέτο αστραπιαία. Την παγίδευσα. Πήρα το πακέτο το τοποθέτησα στο πάτωμα. Σήκωσα ψηλά το πόδι μου, υπολόγισα, έβαλα όλη την δύναμή μου και πάτησα το πακέτο.

Έγκλημα εν βρασμώ ψυχής, χωρίς συνέπειες. Λίγο αίμα αλλά και η ικανοποίηση ότι ο μισητός αντίπαλος έχει πέσει νεκρός. Λιώμα. Δεν πρόλαβα να το χαρώ. Το τηλέφωνο χτύπησε και πάλι.

– Κύριε Θυματίδη, ο φάκελος δεν είναι αυτός που ήθελα και δυστυχώς θα βρεθώ στην δυσάρεστη θέση να σας ανακοινώσω την απόλυσή σας…

Θα έβρισκα άλλου δουλειά, δεν υπήρχε πρόβλημα. Αυτός ο σαρδανάπαλος μάλλον είχε ξυπνήσει στραβά από τον μεσημεριανό του ύπνο και απέλυε όποιον μπορούσε. Δεν άργησαν τα τηλεφωνήματα δύο πρώην συναδέλφων μου που επιβεβαίωσαν την υπόθεσή μου. Μπορεί πάλι να έπρεπε να γίνει κάπως έτσι, για το καλό της εταιρείας, που όπως και όλη η χώρα βάδιζε ολόισια προς την πτώχευση. Τέλος, έδωσα και μία πιθανότητα στην εκδοχή να του είχε σπάσει και εκείνου τα νεύρα μια κατσαρίδα ή κάποιο άλλο έντομο που δεν γνώριζε την ντροπή.

Ο νους μου γύρισε πίσω στις πρώτες μέρες μου στην δουλειά, όταν είχε τύχει να μάθω για τον βίο και την πολιτεία του κυρίου Αρπακτικόπουλου. Γιατί αυτό ήταν το επώνυμο του διευθυντή μου.

Όλοι, από τον υποδιευθυντή ως τον θυρωρό είχαν να πουν για αυτόν τα χειρότερα. Ότι από παιδί ήταν παλιοχαρακτήρας, ότι είχε πληρώσει για να πάρει το πτυχίο του των οικονομικών, ότι αργότερα ίδρυσε την εταιρεία με χρήματα που είχε κερδίσει από τον τζόγο και με ένα σεβαστό κεφάλαιο από την περιουσία του πατέρα του, ότι αφού κληρονόμησε τον γέρο τον άφησε να πεθάνει σαν το σκυλί. Ότι παντρεύτηκε τρεις φορές και χώρισε άλλες τόσες γιατί απατούσε τις γυναίκες του με ιερόδουλες, ότι έπινε και έβριζε ασύστολα. Περιέργως, είχε πατήσει τα ογδόντα και δεν αποσυρόταν ούτε από την διοίκηση της εταιρείας ούτε από την ζωή.

Μετά και από αυτήν την ονειροπόληση, συνήλθα και ξανακοίταξα το πακέτο. Δυο γνωστές κεραίες ξεπρόβαλλαν πάλι από μέσα του. Η κατσαρίδα είχε γλυτώσει. Μάλλον γιατί δεν είχα πατήσει το πακέτο στο σωστό σημείο. Μετάνιωσα και πέταξα το πακέτο στα σκουπίδια. Εκεί το έντομο θα έβρισκε αρκετή τροφή και φανταζόμουν ότι, όταν ξεφορτωνόμουν την σακούλα, από κάπου θα διέφευγε.

Θυμήθηκα αυτό που από παλιά λεγόταν, ότι δηλαδή μετά από έναν πυρηνικό όλεθρο, μόνο τα όντα αυτά θα επιζούσαν. Έσκυψα και ψιθύρισα στα σκουπίδια:

«Έτσι κι αλλιώς, εσύ είσαι φτιαγμένη για την επιβίωση και όχι εγώ. Εσύ θα μας θάψεις όλους. Πουτανίτσα.»

Κάνε το σχόλιό σου

